Klachten
Op Markland Zevenbergen is er altijd ruimte voor feedback van leerlingen, ouders en medewerkers. Wanneer een leerling te maken krijgt met een vervelende situatie, zoals agressie of geweld, kan dit altijd besproken worden met de mentor of een ander personeelslid. Meestal wordt samen een oplossing gevonden, maar als dat niet lukt, zijn er verschillende stappen die ondernomen kunnen worden.
Stappenplan bij een klacht
1. De directie van de school zoekt samen met de betrokkenen naar een oplossing.
2. De klager kan het probleem bespreken met de interne contactpersoon of de interne vertrouwenspersoon.
3. De interne vertrouwenspersoon informeert de klager over de mogelijkheden die de klachtenregeling biedt. Als de klager een klacht wil indienen, verwijst de interne contactpersoon de klager naar de interne vertrouwenspersoon. Men kan dan in contact treden met de Arbo Unie (Telefoon: 088-2726160).
4. De interne vertrouwenspersoon gaat na of de klacht door bemiddeling kan worden opgelost.
5. Indien dit niet het geval is, kan de interne vertrouwenspersoon de klager begeleiden bij het indienen van een klacht.
6. Het bevoegd gezag heeft zijn scholen aangesloten bij de Stichting Onderwijsgeschillen (Telefoon: 030-2809590, E-mail: info@onderwijsgeschillen.nl.)
Vertrouwenspersoon
De vertrouwenspersoon is het aanspreekpunt voor ongewenst gedrag op onze school. Deze persoon is er om klachten van leerlingen, ouders en medewerkers serieus te nemen en samen te werken aan een oplossing. De vertrouwenspersoon speelt een belangrijke rol in het waarborgen van de sociale veiligheid.
Voor leerlingen:
Mevr. J. van Vugt- de Jong
j.v.vugt@markland.nl
Voor ouders en medewerkers:
Mevr. J. Godschalk-De Bart
j.godschalk@markland.nl
Dhr. C.J.M. van Leent
c.v.leent@markland.nl