• Hoe begeleiden we jou?

Hoe begeleiden we jou?

Onze school biedt je allerlei begeleiding. Je hebt een eigen mentor en we hebben een ondersteuningsteam dat voor je klaarstaat als dat nodig is.

Mentor
De mentor begeleidt leerlingen op gebied van pedagogische en sociaal-emotionele ontwikkeling. Gedurende het schooljaar houdt de mentor je goed in de gaten. Dit gebeurt onder andere door regelmatige individuele gesprekken en contacten met ouder(s)/verzorger(s). De mentor is als het ware de groep 8 leerkracht van de middelbare school.


Kernteam
De mentor opereert niet alleen, maar werkt samen met twee of drie andere mentoren. Samen vormen zij het kernteam van een groep leerlingen en houden een tweewekelijks overleg. Daarnaast geven mentoren les in elkaars klassen, zodat zij alle leerlingen binnen hun eigen kernteam goed kennen. Mocht de eigen mentor niet aanwezig zijn, dan kan er altijd een beroep worden gedaan op één van de andere mentoren binnen het kernteam.


Leerlingencoördinator
De leerlingencoördinator regelt de dagelijkse gang van uiteenlopende leerlingenzaken.

De receptie wordt gebruikt:
* wanneer leerlingen een vraag hebben
* wanneer leerlingen te laat komen
* wanneer leerlingen ziek- of beter willen melden

Het talenlab wordt gebruikt:
* voor de opvang van leerlingen die een rustmoment nodig hebben
* voor de opvang van leerlingen die uit de les verwijderd zijn
* voor de opvang voor leerlingen die zelfstudie willen doen

Ondersteuningsteam
Markland Zevenbergen beschikt over een team van specialisten die de leerlingen extra kunnen begeleiden op pedagogisch en sociaal- en emotioneel gebied. Te denken valt aan begeleiding bij vormen van autisme, adhd, add en dyslexie maar ook meer- en hoogbegaafdheid. Het ondersteuningsteam bestaat uit een ondersteuningscoördinator, begeleiders voor passend onderwijs, jeugdprofessionals en dyslexiecoach. Zij werken samen met ouder(s)/verzorger(s), de mentor en het kernteam.