Sailmail van Fenne

Ontvangen 21-12-2016

Hey allemaal,

Dit is de laatste sailmail :(

Dinsdag hebben we echt gezeild, met overstag gaan enzo. Het is vrijwel hetzelfde als bij een kleine boot. We waren naar een andere haven gegaan, maar daar was de stad niet leuk, dus woensdag zijn we teruggegaan naar St.Georges. We zijn daar naartoe gegaan en hebben gegeten bij de KFC. We zijn 's avonds naar St.Lucia gegaan.

Donderdag had ik NLwoordenschat, het ging wel goed denk ik. We zijn ook eindelijk begonnen aan het bootje bouwen, maar dat gaan we nog steeds nooit af krijgen. O&O gaat wel weer goed gelukkig.

Vrijdagochtend waren we in St.Lucia. Ik ben ook klaar met selfstudy en ik mag nu tijdens die uren 'vrije tijd doen'. We mochten ook naar het stadje, ik ben vergeten hoe het heet. We hebben ijs gegeten en souvenirs gehaald. We moesten daarna terug zwemmen naar de boot. We hebben ook gesnorkeld en dat was best wel cool. Er was een beetje koraal, maar het was niet erg kleurrijk. Er waren wel veel visjes, die waren wel mooi.

Zaterdag kregen we survivalles en  's middag gingen we survivallen op het strand. De bedoeling was dat we in vaste groepjes rouleerden over vuur maken, water maken, eten zoeken en een hut bouwen, maar iedereen ging gewoon zijn eigen ding doen. Marloes, Fiep en ik gingen eten zoeken en een local jongetje kwam ons helpen, hij was echt heel aardig. We hebben geen eten kunnen vinden helaas. Een paar anderen hadden wel vis gevangen en die heb ik gebakken op een vuurtje dat ik eerst nog had gemaakt. De vis was erg lekker. Daarna ging ik broodjes maken met alleen bloem en water. Dat ging best wel goed en ze waren best te eten. Dat en wat knakworstjes was eigenlijk ons avondeten, dachten we. Maar om 19.00 uur kwam de crew met bbq spullen aan en toen hebben we superlekker gegeten. Veel mensen gingen in hun hut op het eiland slapen, maar ik niet want ik was echt heel moe en zondag zouden we gaan klimmen, dus ik had energie nodig.

Zondag gingen we al om 8.00 uur beginnen aan de klim van de Petit Piton. De weg omhoog ging goed en het was superleuk, vooral de steilere stukken waarbij je echt moest klimmen. We hebben zo'n 600 meter
geklommen. Het uitzicht viel aan de top tegen, maar onderweg was het erg mooi. De terugweg was echt hel. Het ging keihard regenen en het werd superglad. Ik gleed eerst uit en toen was iedereen al geshockt, maar een minuut later kwamen er allemaal stenen naar beneden en werd ik geraakt en nu heb ik vijf hechtingen (zonder verdoving). Dus de rest van de terugweg (wat nog veel was) was iedereen super bang voor stenen. Ik slaap nu weer in een bunk, das wel fijn.

Maandag zijn we aangekomen in Dominica en hebben we brood gebakken voor O&O.

Alles gaat erg goed verder, maar ik ben bang dat ik morgen (dinsdag) niet kan klimmen op de coolste berg van de reis :(

De laatste week vertel ik wel als ik terug ben.